vineri, 29 decembrie 2017

TIPUL 1: GARDIANUL ASCUNS ARUNCĂTOR

Este caracteristic secţiunii Grecia Şi Roma*, având două subtipuri:

  1. aruncătorul de bile
  2. aruncătorul de flăcări
Gardianul aruncător de bile:
este o furnică gigant ascunsă care, aruncă bilele cu foarte mult zel în cazul în care personajul principal (minerul) se apropie de crăpătura pe unde intră bilele. În ipostaza ascunsă, furnica apare doar în această secţiune: În clipul de mai jos, bilele sunt aruncate cu viteză constantă deoarece minerul stă cuminte pe frânghie:

Furnica gigant e vizibilă în secţiunea India Şi China**:



Aruncătorul ascuns de flăcări:


este un scorpion care este întâlnit şi în ipostază vizibilă:
însă, în ipostază ascunsă, este şi gardian de comandă; pentru îndepărtarea lespezii, lovirea gongurilor de către miner trebuie să se facă sincronizat cu bulgării de foc. Spre deosebire de furnica gigant, scorpionul nu aruncă mai mulţi bulgări de foc dacă minerul se apropie de orificiul pe unde ies flăcările. Înafară de secţiunea Grecia Şi Roma, aruncătorul de flăcări mai apare şi la nivelele 2 şi 3 ale secţiunii Lumea Antică, secţiunea respectivă fiind o mixtură a celor 4 secţiuni preexistente.

*Poate fi considerat un nivel de tip CE*** în cazul în care se compară acest joc cu Manic Miner. Comparaţie forţată (a se vedea explicaţia de la sfârşitul postării), dar justificată deoarece pare să fie inspirat din respectivul joc. De ce CE?
  1. nu are friabil
  2. nu are corpuri letale fixe (tufe, ţurţuri etc.)
  3. banda transportoare apare doar în unele încăperi
** Echivalent aproximativ al nivelului C:
  1. nu are friabil
  2. nu are corpuri letale fixe
  3. are, însă, cel puţin o bandă transportoare în fiecare încăpere
***În jocul Manic Miner, tipurile nivelelor sunt următoarele:
  1. A. Are platforme friabile, are corpuri letale fixe, are bandă transportoare
  2. B. Nu are platforme friabile, are corpuri letale fixe şi are bandă transportoare
  3. C. Nu are platforme friabile, nu are corpuri letale fixe, dar are bandă transportoare
  4. D. Are platforme friabile, are corpuri letale fixe, dar nu are bandă transportoare
  5. E. Nu are platforme friabile, nu are corpuri letale fixe şi nu are nici bandă transportoare
În jocul Imperii Antice / Provocarea Imperiilor Antice nu există nivele de tip A, B şi D, ci numai E, CE (combinaţie de C şi E) şi C. Nemaivorbind că aerul este la discreţie, banda de căzut poate să cadă de la orice înălţime, că nu păţeşte nimic, poate imobiliza unii gardieni, poate sări la înălţimi mai mari cu ajutorul jetului şi poate activa - de 4 ori - scutul energetic care îl apără de gardieni. Şi, chiar dacă e atins de gardieni, nivelul nu se resetează; se permit 3 atingeri sau chiar mai multe dacă atingerile sunt la intervale foarte mici de timp (facilitate inexistentă la prima versiune a jocului, unde numărul atingerilor permise era, efectiv, de 3). Lipsa pericolelor caracteristice nivelelor de tip A, B şi D este compensată (parţial) de:
  • comportamentul gardienilor
  • imposibilitatea de a merge contra sensului benzii transportoare; poate doar sări şi, la secţiunile India Şi China şi Lumea Antică  benzile sunt reversibile 
  • rezolvarea unui puzzle caracteristic secţiunii
  • invizibilitatea porţii înainte de rezolvarea puzzle-ului
  • rezolvarea unei probleme de logică

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.